Verhuizen brengt altijd een hele reeks administratieve taken met zich mee. Een van die taken was tot een aantal jaren geleden het aanpassen van uw adres op het inschrijvingsbewijs van uw voertuig. Maar dat is nu verleden tijd! Aangezien we hier nog geregeld vragen over krijgen, hebben we besloten dit nog even te verduidelijken in onze blog!
Vereenvoudiging voor de burger en administraties
De Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer (FOD) heeft besloten om dit proces te vereenvoudigen voor zowel de burger als de gemeentelijke administraties. Wanneer u uw verhuis aangeeft bij uw gemeente, wordt uw adres automatisch aangepast in de databank van de Dienst Inschrijvingen van Voertuigen (DIV).
Hierdoor hoeft u niet meer naar het gemeente- of stadhuis te gaan om uw papieren inschrijvingsbewijs aan te passen. Uw oude adres blijft gewoon op uw papieren inschrijvingsbewijs staan.
Controlediensten consulteren de databank
De controlediensten zijn op de hoogte van deze wijziging. Ze weten dat ze voor het geldige adres de databank van de DIV moeten consulteren. Dit zorgt voor een grotere nauwkeurigheid tijdens controles.
Conclusie
Een adreswijziging betekent nu één taak minder op uw verhuischecklist. En dat is altijd goed nieuws! Bij Paraad Verzekeringen zijn we altijd op de hoogte van de laatste wijzigingen en staan we klaar om u te helpen met uw verzekeringsbehoeften. Contacteer ons voor meer informatie en advies op maat.
Voor meer informatie en advies over verzekeringen, kunt u altijd terecht op onze website of neem contact met ons op via 011 340 360 of verzekeringen@paraad.be. We staan altijd klaar om u te helpen met al uw verzekeringsvragen.
Let op: Wij werken op afspraak. Een afspraak kan je maken via de contactpagina van onze website, telefonisch of via mail.
Neem contact met ons opNeem nu contact met ons op. Wij zijn altijd beschikbaar en staan paraad om u te helpen met uw zorgen en vragen. |