Informatieplicht

Privacy policy

ASSURMIFID-GEDRAGSREGELS*
Ons kantoor is gehouden tot het naleven van de “AssurMiFID-gedragsregels” en deelt in u dit verband volgende informatie mee:
1.   Aangeboden producten en diensten

1.1.   Informatie over begrip verzekeringsbemiddeling

Ons kantoor biedt diensten van verzekeringsbemiddeling aan, dwz. de werkzaamheden die bestaan in het
adviseren over verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden, het voorstellen, het verrichten van voorbereidend
werk tot het sluiten van verzekeringsovereenkomsten of het sluiten van verzekeringsovereenkomsten, dan wel in
het assisteren bij het beheer en de uitvoering ervan.

1.2.   Nummers van de takken en de titulatuur

1: Ongevallen; 2: Ziekte; 3: Voertuigcasco met uitzondering van rollend spoorwegmaterieel; 4: Casco rollend spoorwegmaterieel; 5: Luchtvaartuigcasco; 6: Casco zee- en binnenschepen; 7: Vervoerde goederen met inbegrip van koopwaren, bagage en alle andere goederen; 8: Brand en natuurevenementen; 9: Andere schade aan goederen;
10: BA motorrijtuigen; 11: BA luchtvaartuigen; 12: BA zee- en binnenschepen; 13: Algemene BA; 14: krediet;
15: Borgtocht; 16: Diverse geldelijke verliezen; 17: Rechtsbijstand; 18: Hulpverlening; 21: Levensverzekeringen
niet verbonden met beleggingsfondsen, met uitzondering van bruidsschat- en geboorteverzekeringen;
22: Bruidsschat- en geboorteverzekeringen, niet verbonden met beleggingsfondsen; 23: Levens- bruidsschat- en geboorteverzekeringen in verband met beleggingsfondsen; 26: Kapitalisatieverrichtingen; 27: Beheer van collectieve pensioenfondsen.

1.3.   Polisvoorwaarden

Voor de algemene voorwaarden verwijzen wij u graag naar de website van de betreffende verzekeringsmaatschappij.

2.   Informatie over het belangenconflictenbeleid
​​​​​​​

De AssurMiFID-gedragsregels leggen ons kantoor op om een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten. Hieronder kan u meer informatie  terugvinden over hoe ons kantoor hieraan invulling geeft.

3.   Vergoeding
​​​​​​​

“Voor onze diensten van verzekeringsbemiddeling ontvangen wij in beginsel een vergoeding van de verzekeringsonderneming, die deel uitmaakt van de premie die u als klant betaalt.

Daarnaast is een vergoeding mogelijk die verbonden is aan de verzekeringsportefeuille van ons kantoor bij de betreffende verzekeringsonderneming of voor bijkomende taken ingevuld door ons kantoor. Voor meer informatie contacteer ons kantoor of raadpleeg de klantenzone van onze website. In het andere geval ontvangen wij vooronze diensten van verzekeringsbemiddeling een vergoeding van u als klant.”

4. Wetgevend Kader
​​​​​​​

Vanaf 30 april 2014 zijn de “AssurMiFID –gedragsregels” van kracht. Zij vinden hun wettelijke basis in de wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van financiële producten en diensten alsook van de bevoegdheden van de FSMA en diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de regels voor de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002 betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten op de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de krachtens de wet vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van belangenconflicten, wat de verzekeringssector betreft.
 
Overeenkomstig deze gedragsregels is ons kantoor gehouden om een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling.
 
De wettelijke regeling omtrent belangenconflicten is een aanvulling op de algemene MiFID-grondwet. Deze grondwet wordt door ons kantoor geëerbiedigd door zich loyaal, billijk en professioneel in te zetten voor de belangen van de klant bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling.

5. Welke belangenconflicten?

Met het oog op ons belangenconflictenbeleid heeft ons kantoor in een eerste stap de mogelijke belangenconflicten in ons kantoor geïdentificeerd.
 
Belangenconflicten kunnen zich voordoen tussen (1) ons kantoor en haar verbonden personen en een klant of (2) tussen meerdere klanten onderling. Het beleid inzake belangenconflicten houdt rekening met de eigen kenmerken van ons kantoor en haar eventuele groepsstructuur.
 
Bij de beoordeling naar mogelijke belangenconflicten heeft ons kantoor de situaties in kaart gebracht waarbij een aanzienlijk risico bestaat dat de belangen van de klant worden geschaad. Het gaat om:

–      Situaties waarbij winst wordt gemaakt of verlies wordt geleden ten koste van de cliënt;
–      Situaties waarbij ons kantoor een ander belang heeft bij het resultaat van de dienst of transactie;
–      Situaties met een financiële drijfveer om andere cliënten te laten voorgaan;
–      Situaties waarbij hetzelfde bedrijf als de cliënt wordt uitgeoefend;
–      Situaties waarbij ons kantoor een vergoeding ontvangt van een andere persoon dan de cliënt voor de geleverde diensten van verzekeringsbemiddeling.
–      Situaties waarbij ons kantoor deelnemingen van minstens 10% bezit in stemrechten of van het kapitaal van de verzekeringsonderneming(en);
–      Situaties waarbij de verzekeringsonderneming(en) deelnemingen van minstens 10% bezit(ten)van de stemrechten of van het kapitaal van ons kantoor;
–      Situaties eigen aan ons kantoor met betrekking tot onze nevenactiviteiten.

6. Welke maatregelen neemt ons kantoor?
​​​​​​​
Ons kantoor neemt heel wat maatregelen om ervoor te zorgen dat het belang van de klant primeert.
 
Het gaat onder meer om:
–      Een interne instructienota;
–      Een aangepast verloningsbeleid;
–      Een beleid dat erop toeziet dat de verbonden personen enkel bemiddelen m.b.t. verzekeringsovereenkomsten waarvan zij de essentiële kenmerken kennen en in staat zijn om aan de cliënten toe te lichten;
–      Een beleid dat het recht voorbehoudt van ons kantoor om bij ontstentenis van een concrete oplossing voor een specifiek belangenconflict de gevraagde dienstverlening te weigeren met het uitsluitende doel de bescherming van de belangen van de klant;
–      Een regeling inzake het ontvangen van voordelen;
–      Een beleid dat erop toeziet dat alle informatie die onze verbonden personen verstrekken correct, duidelijk en niet misleidend is.
 
Indien noodzakelijk zal het beleid inzake belangenconflicten van ons kantoor aangepast en/of geactualiseerd worden.

7. Wat is de procedure?

8. Specifieke transparantie

Wanneer in een concrete situatie onze maatregelen onvoldoende garantie zouden kunnen bieden, zal u geïnformeerd worden door ons kantoor over de algemene aard en/of de bronnen van het belangenconflict, zodat u een weloverwogen beslissing kan nemen. U kan steeds met ons contact op nemen voor meer informatie.
Ons kantoor is ingeschreven in het register van de verzekeringstussenpersonen die wordt bijgehouden door de FSMA, te 1000 Brussel, Congresstraat 12-14 en is terug te vinden op fsma.be.
Voor al uw vragen en problemen kan u in eerste instantie terecht bij ons kantoor. We zijn steeds bereikbaar via telefoon, e-mail of fax.
Klachten kunnen ook ingediend worden bij de Ombudsdienst Verzekeringen te 1000 Brussel, de Meeûssquare 35, tel. 02/547.58.71 – fax. 02/547.59.75 – info@ombudsman.as
www.ombudsman.as

* wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van financiële producten en diensten a/soak van de bevoegdheden van de FSMA en diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de regels voor de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002 betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten op de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de krachtens de wet vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van belangenconflicten, wat de verzekeringssector betreft.

KLAAR OM U TE ONTZORGEN

Wat uw vraag of bekommernis ook is: als onafhankelijk verzekeringsmakelaar staan we voor u paraat met een breed dienstenaanbod. Hoe kunnen we u verzekeren?
Mobiliteit
Ga gerust en veilig op weg met de juiste polis voor uw wagen of andere voertuigen. We zoeken voor u naar de polis met de beste prijs-kwaliteit.
Meer weten
Aansprakelijkheid
De juiste aansprakelijkheidsverzekering die uw aansprakelijkheid dekt voor schade berokkend aan derden.
Meer weten
Eigendommen
Dek uw woning, bedrijfsgebouw, en andere eigendommen goed in tegen schadegevallen en geniet van de gemoedsrust die hiermee gepaard gaat.
Meer weten
Persoonlijk
Verzekeringen die belangrijk zijn voor uw gezondheid en toekomst. Van een hospitalisatieverzekering, overlijdensverzekering en ongevallenverzekering tot gewaarborgd inkomen en spaarformules.
Meer weten
Arbeidsongevallen
Als bedrijf bent u verplicht om een arbeidsongevallen verzekering af te sluiten voor uw personeel. We zoeken voor u naar de beste polis voor uw bedrijf en uw personeel.
Meer weten
Cyber
Bescherm uzelf, uw gezin en uw bedrijf tegen de gevaren van het internet. Een cyberverzekering zorgt voor financiële bijstand bij schadegevallen via het internet.
Meer weten
Varia
Vul uw verzekeringsportefeuille aan met de nodige polissen die voor u van belang zijn, zoals een onafhankelijke rechtsbijstandverzekering of modulaire reisverzekering.
Meer weten
Schade
Of het nu gaat om een lichamelijk letsel, schade aan uw eigendom of auto, wij zijn er om u bij te staan in deze uitdagende tijden.
Meer weten

PARAAD. WOORDEN EN DADEN.

Waar denkt u aan wanneer u het woord ‘verzekeringen’ hoort? Aan cijfers en letters? Aan droge materie en een trage, klassieke sector?

Wij bewijzen u graag het tegendeel. Want wij beseffen dat uw wereld snel vooruitgaat en dat u een partner zoekt die uw tempo moeiteloos kan volgen. Wij beseffen dat u op zoek bent naar een doortastende partij die woorden koppelt aan daden. En dat doet op een hartelijke, warme manier.
​​​​​​​
Wij zijn Paraad: een verzekeringskantoor dat klaar staat. Klaar, om u proactief te ontzorgen. Want wij zetten een akte moeiteloos om in actie. Noem ons dan ook geen tussenpersoon, maar een compagnon de route.

Nieuwsbrief

Abonneer u op de nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Abonneer u op de nieuwsbrief

Schrijf u in op de nieuwsbrief en blijf als eerste op de hoogte van ons laatste nieuws!

Bekijk de vorige updates

Mis onze nieuwtjes niet

In de kijker

Zo bent u altijd als eerste op de hoogte van ons laatste nieuws, updates, vacatures, tips & acties. Blijf op de hoogte!

CONTACTEER ONS

Hoe kunnen we u helpen?

Wij beantwoorden graag al uw vragen, groot of klein. Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.

En we staan Paraad

Wilt u een afspraak maken of hebt u een vraag over onze diensten of polissen?